fiori
Posty: 1025
Rejestracja: wtorek 05 wrz 2006, 18:48
Kontakt: Strona WWW

wtorek 05 wrz 2006, 19:30

Kaju - dzieki za odzew!!
Problem w tym, ze ja sie zupelnie w tym nie orientuje. Poprzednie wpisy owszem przeczytalam, ale niewiele mi to rozjasnia :? ja po prostu nie wiem do czego sa te poziomy i jak z nich umiejetnie korzystac. I w szkole nikt nie jest w stanie mi tego wyjasnic... Otworzylam komputery, na pulpitach pojawila sie masa kont i najnormalniej w swiecie zglupialam! I dalej nie wiem, ktore z nich jest kontem administratora :cry:

ciula
Posty: 136
Rejestracja: środa 26 kwie 2006, 20:45

wtorek 05 wrz 2006, 20:04

KaJu, orientujesz się trochę w tych sprawach... Dałam w "szukaj pliki i foldery" nazwę tej ikonki/programu i nie znalazło, ale jutro będę próbować znowu. Albo spróbuję utworzyć nowe konto, ale na razie nie mam czasu.

A może ktoś tak jak ja ma to User... gdzieś indziej i może pomóc?

Maria
Posty: 3341
Rejestracja: środa 12 kwie 2006, 08:55
Kontakt: Strona WWW

wtorek 05 wrz 2006, 20:17

Oj i ja jestem ślepa, bo nie widzę Usera, ale poszperam jeszcze.
Z mojego szperania wynika, że poziom a to najmniejsze uprawnienia czyli internet i mozliwośc zapisania w notatniku. Poziom b trochę więcej i poziom c jeszcze więcej i tu:, Internet, Office 2003, skaner, drukarka, nagrywarka. Dalej konto bibliotekarza tu wiadomo więcej niż ucziowie i inni uzytkownicy, ale mniej niz administrator, czyli wszystko co wyżej i podgląd w dokumenty i pulpity uzytkowników na wszystkich poziomach. No i administrator, który może wszystko, czyli wyrzucac lub tworzyć nowe konta, no i decydować ile komu udostępnić, wszystko instalować i do wszystkiego ma dostęp.
Tak sobie myslę, że poziom a to trochę mało, ale poziom b dobry będzie dla uczniów, poziom c dla nauczycieli, bibliotekarze wiadomo maja swoje konto i administrator tez wiadomo - przeszkolony bibliotekarz :D.
Z moich obserwacji wynika, że informatykom nie chce sie jeździc na szkolenia dla adminów, a warunek uczestniczenia w szkoleniu - bycie informatykiem i koło sie zamyka. Macie jakis pomysł?

KaJu
Posty: 240
Rejestracja: czwartek 25 maja 2006, 21:01

wtorek 05 wrz 2006, 20:41

Konta administratora nie ma na ekranie powitalnym (zrób tak, jak napisała Gabrysia, to się pojawi), oprócz tego są cztery rodzaje innych kont: bibliotekarz, czytelnik a, czytelnik b, czytelnik c. Każdy ma inne uprawnienia i każdy zalogowany czytelnik ma swój pulpit. Bibliotekarz korzysta prawie całkiem swobodnie z całego systemu i może jeszcze przeglądać pulpity oraz dokumenty innych. Czytelnik A ma najmniejsze uprawnienia; praktycznie może tylko Internet przeglądać - takie konto przyda się, jeśli obawiasz się, że ktoś narobi bałaganu. Z konta C można np. drukować.

Ciula, nie wiem, może otwórz "wszystkie programy" albo szukaj na C. Ja zawsze piszę z domu, więc nie widzę, gdzie co jest.
POZDR:) Kaja

fiori
Posty: 1025
Rejestracja: wtorek 05 wrz 2006, 18:48
Kontakt: Strona WWW

wtorek 05 wrz 2006, 20:57

Jeszcze raz bardzo dziękuje! :*
Jutro chyba sie zamkne w bibliotece hehe. Mam nadzieje, ze niedługo tak sie wyedukuje, ze sama będe pomagac innym zdezorientowanym bibliotekarkom :lol:
I teraz widac, ze ten kurs, to byl taki PRAWIE kurs (prawie czyni róznice :wink: )
Szkoda ,ze nikt nie wpadł na to, zeby nam jasno, klarownie wszystko wytłumaczyc i wręczyc na wszelki wypadek instrukcje. Na tę okoliczność zrzekłabym sie nawet obiadu hihi 8)
Na to alt+ctrl+del w zyciu bym nie wpadła!! Skąd o tym wiedziałyście??
P.S. urzadzenia wielofunkyjnego jeszcze nie tknęłam. Zresztą i tak nie mam instrukcji :P

KaJu
Posty: 240
Rejestracja: czwartek 25 maja 2006, 21:01

wtorek 05 wrz 2006, 21:28

Instrukcja jest na płycie w pdf.
POZDR:) Kaja

fiori
Posty: 1025
Rejestracja: wtorek 05 wrz 2006, 18:48
Kontakt: Strona WWW

wtorek 05 wrz 2006, 21:32

Co ja bym bez Ciebie zrobiła :lol:

p-sz

środa 06 wrz 2006, 11:33

u mnie jest to samo,
jak sobie nikt nie bedzie z tym radził to wywale cały ten ich system i zainstaluje normalnie XP i offica i te encyklopedie.
to jest najlepsze wyjście.
dla moich bibliotekarek to czarna magia :) muszę im wszystko uprościc

POZDRAWIAM

fiori
Posty: 1025
Rejestracja: wtorek 05 wrz 2006, 18:48
Kontakt: Strona WWW

środa 06 wrz 2006, 12:34

Witam!
Moze informacja przyda sie innym - instrukcja do urzadzenia wielofunkcyjnego jest w pdf-ie dostepna z poziomu administratora. Przeczytałam i wydrukowałam, bo.. jestem przywiązana do nośników na papierze :D
Mam kolejne pytanie.
Weszłam na poziom administratora, ale niczego nie zmieniałam w ustawieniach poszczegónych kont. Nie bardzo sie w tym orientuje i chce chce na dzien dobry czegos zepsuc. Zainstalowałam za to pare rzeczy z cd-romow. Czy przypadkiem nie wychodze poza moje kompetencje?? Dostep do konta administratora znam przeciez od Was.
I jeszcze jedno - z konta bibliotekarza nie mam dostepu do napędow (dyskietka i cd). Chciałabym to zrobic, ale nie wiem co mam ewentualnie odhaczac po wejsciu na User restrictions na poziomie administratora. Mam nadzieje,z e nie namieszałam :?
Pozdrawiam!

KaJu
Posty: 240
Rejestracja: czwartek 25 maja 2006, 21:01

środa 06 wrz 2006, 19:06

Fiori, robisz postępy! :lol: :lol: Prawda, że... te konta to nic straszengo? Nie bój się, niczego nie zepsujesz, bo system ma program, który kasuje zmiany automatycznie po restarcie (pisałam już o tym wyżej). Możesz spokojnie próbować, a potem wszystko wróci do normy.
Chociaż... zauważyłam, że jednak są pewne różnice w naszych systemach: piszesz, że z konta bibliotekarza nie masz dostępu do dyskietki (ja mam), ktoś pisał, że konto bibliotekarza jest kontem administratora (u mnie osobno).
Maria pisze:Z moich obserwacji wynika, że informatykom nie chce sie jeździc na szkolenia dla adminów, a warunek uczestniczenia w szkoleniu - bycie informatykiem i koło sie zamyka. Macie jakis pomysł?
Ja mam taki pomysł, żebyśmy się dalej wymieniały doświadczeniami. Te cztery kompy nie muszą być wcale czarną magią dla bibliotekarek! Tak trzymać. :D
POZDR:) Kaja

fiori
Posty: 1025
Rejestracja: wtorek 05 wrz 2006, 18:48
Kontakt: Strona WWW

środa 06 wrz 2006, 19:16

Kaju! Wiesz, ze na Ciebie czekałam?? :lol:
A tak, robie postepy na zasadzie "im dalej w las... tiaaa..."
Napisałaś:
Ja mam taki pomysł, żebyśmy się dalej wymieniały doświadczeniami. Te cztery kompy nie muszą być wcale czarną magią dla bibliotekarek! Tak trzymać. :D
No i o to chyba chodzi! Dla mnie to póki co jedyna deska ratunku. I sądząc z liczby osób przeglądających temat, pewnie nie tylko dla mnie.. I mam cicha nadzieje, ze moje głupkowate pytania sa głosem bibliotekarskiego ludu.. a przynajmniej jego zdezorientowanej części
Pozdrawiam i sie nie żegnam hehe :wink:

Ania

środa 06 wrz 2006, 22:30

Witam!
Mam pytanie, chciałabym na każdym komputerze mieć tylko kilka dostępnych kont, np. bibliotekarz01, uczeń01a, uczeń01b, uczeń01c, na innym bibliotekarz02, uczeń02a itd. Nie widzę opcji w administratorze, by te pozostałe konta były niewidoczne, mogę je tylko usunąć i trochę się boję to sprawdzić, czy nie wpłynie to na działanie pozostałych komputerów, tzn. czy te konta będą dalej dostępne na innych komputerach. Trochę trudno mi zrozumieć tę ideę dzielenia miejsca na dysku na poszczególne konta. Nie wiem, jak to jest rozwiązane w komputerach dla szkoły podstawowej, bo podobno w średniej (gdzie pracowałam jeszcze przed wakacjami) jest jeden wirtualny(?) dysk podzielony na wiele kont i z każdego komputera można zalogować się na dowolne konto.
Jeżeli ktoś zrozumiał, o co mi chodzi i wie, czy mogęte konta pousuwać, proszę o poradę.

Gość

czwartek 07 wrz 2006, 10:55

Witam Wszyskich :lol: :lol: :lol:
My też z koleżanką walczymy z ICIM -em. A narazie póki co mamy banalny problem jak rozwiązać sprawę wpisów uczniów do zeszytu. Jak notować korzystajacych z centrum. No bo jakos trzeba.!!!! Podzielcie się informacją jak to rozwiązaliście u siebie w bibliotece.
Pozdrawiam cyla 8)

cyla
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 07 wrz 2006, 10:50

czwartek 07 wrz 2006, 10:56

Anonymous pisze:Witam Wszyskich :lol: :lol: :lol:
My też z koleżanką walczymy z ICIM -em. A narazie póki co mamy banalny problem jak rozwiązać sprawę wpisów uczniów do zeszytu. Jak notować korzystajacych z centrum. No bo jakos trzeba.!!!! Podzielcie się informacją jak to rozwiązaliście u siebie w bibliotece.
Pozdrawiam cyla 8)
To byłam ja- cyla ,ale się zapomniałam zalogować :oops: :oops: :oops:

p-sz

czwartek 07 wrz 2006, 12:22

WITAJCIE

mam taki problem, po jednodniowym użytkowaniu ICIM 2006
na komputerach - na ekranie logowania użytkowników zniknęły naywz kont .
po zalogowaniu sie na konto administratora prye Ctrl+Alt+Del i klinieciu na zarzadzanie komputerem w zakladce uzytkownikow wszystkie konta sa wylaczone.

Czy wz tez tak macie

Wróć do „Biblioteka w Szkole - Forum Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 9 gości