gosc

oprawa książek

środa 27 lut 2008, 23:57

Witam,
Książki w naszej bibliotece do tej pory nie były oprawiane. Nowy dyrektor postanowił to zmienić... mamy zająć się oprawą wszystkich książek. Pracuję w bibliotece dopiero od roku i proszę więc Was- o poradę jaka folia jest (będzie) najlepsza. Dyrektor mówił, że można kupić w ogrodniczym wielki rulon folli i nią oprawiać, zaś koleżanka z którą pracuję (też młoda osoba) mówiła, że istnieją folie samoprzylepne, ale właśnie nie wie jak to jest z nimi w praktyce - czy są trwałe..., itd. Co radzicie?

alin

hej

czwartek 28 lut 2008, 09:17

Ja też okładam w folię, która kupuje sie w sklepie ogrodniczym. ma ten plus ze nie jest tak droga bo rulon starcza na bardzo długo. Folii samoprzylepnej nigdy nie stosowałam bo zawsze cena była za wysoka jak dla mnie. A jak jest tansza to zniszczoną nie szkoda wymienić na nowa wtedy;)
pozdrawiam

beaa

czwartek 28 lut 2008, 09:27

Jeżeli Was stać na folię samoprzylepną - to kupcie bo jest lepsza i trwalsza, np wzmacnia grzbiet książki, ale taka oprawa jest trudniejsza do wykonania - czasami nie da się oprawić bez bąbelków powietrza i książka brzydko wygląda.
Ja teraz foliuję w grubszą folię ogrodniczą ale nie kupuję rulonu, bo gdzie to pomieścić i jak odcinać paski? Kupuję 10, 20 m one są podwójne i szerokie na 4-6 m (to jest tunel ogrodniczy) i to wystarcza mi na ok rok. Sklejam lutownicą ale w sąsiednich bibliotekach sklejają taśmą foliową. Ta folia jest mniej trwała, już zdarzało mi się wymieniać oprawy - dziecko zaczepi o coś wciskając książkędo teczki i już folia porwana.
beaa

xandre

czwartek 28 lut 2008, 09:49

beaa pisze: w sąsiednich bibliotekach sklejają taśmą foliową.
beaa to chyba jestem z sąsiedniej biblioteki :lol: :lol: :lol:
Ja również kupuję folię ogrodową. bardzo sobie chwalę (może dlatego, że nie mam porównania z samoprzylepną :? :wink: )

czajola

czwartek 28 lut 2008, 10:34